duminică, 24 iunie 2018

Spitale doctori si multe altele

                Sunt satul de tot sistemul din Romania si aici nu intra doar spitalele ci toate institutiile asa zise care ar trebui sa ne ajute. Dar acum sa ne concentram pe sistemul medical. Ca sa o zic pe direct ii urasc sincer nu au nici o treaba cu medicina cu faptul ca ar trebui sa ajute oameni si multe altele. Muncesc acolo daor pentru bani si cam atat nu vezi un pic de interes de felul in care esti de ce te duci ce sa intamplat si altele ci doar bani ii intereseaza. Te duci la medic si stai cu orele pe banci daca nu bagi ceva in buzunar sau nu ai ceva "pile" cum merge pe aici.
                Acum cateva zile am dus pe cineva drag noaptea la 3 la urgente. Pana aici toate bune si frumoase, si nu nu am mai chemat salvarea fiindca in pana vine sigur esti mort de mult asa ca la ce, ai masina te duci e mai rapid dar in fine. Am ajuns si minune cine ne intampina la camera de garda o infirmiera care bineinteles dormea, si cu o fata din aceea acra pune celebra intrebare "la ce ati venit". Acum raspunsul logic era de fericire dar na am spus sa ma abtin sa vedem ce se va intampla si ce sa vezi incepe sa ii ia tensiunea, febra si culmea sa scrie si in registru.
                Fratele meu eu inteleg ca pana la urma subordonatul stie mai mult ca un medic dar chiar asa de bine am ajuns incat infirmiera sa stie mai multe ca un doctor asa ca logic ca mi-au sati draci si am cerut un medic la care vine si raspunsul "la ce daca sunt eu aici". Na mai da replica la asa ceva daca ai ce. In fine ajungem si la istoricul bolilor tinand cont ca pacientul era pe jumatate mort se decide sa cheme medicul de garda. Dupa inca 10 minute de asteptare timp in care mai sosesc doua persoane apare si medicul de garda si daca credeti ca infirmiera avea o fata acra atunci sa fi vazut fata doctoritei da era femeie. Si minune urmeaza bomba "ce cauti aici la ora asta de ce nu ai venit mai repede". Apa ce sa zic ma-am abtinut sa nu spun nimic cu toate ca nu imi sta in fire dar minune ca am reusit si dupa inca 10 minute de asteptare sa se trezeasca si aia bine si sa mai scrie si ea cate ceva in catastif ii face o injectie si o trimite in salonul de urgenta salon care era plin de oameni pe care nimeni nu ii baga in seama. Nu pot descrie ceea ce era pe acolo trebuie vazut ca sa iti dai seama ceea ce pot spune e ca pur si simplu am inceput sa plang vazand atata suferinta si nimeni sa se intereseze ce si cum . 
                Si ceea ce a fost si mai si, si lucrurul pentru care ii urasc din ce in ce mai mult pe toti medici a fost faptul ca o batranica la vreo 80 de ani era acolo de doua zile si nimeni dar absolut nimeni nusa gandit sa ii dea ceva de mancare in acele doua zile dapai sa ii mai faca si ceva investigati, si in patul de langa era o fetita ca sa zic asa cu mainile si picioarele strambe sincer nu stiu ce boala avea care plangea si se vaita si asistenta care intre timp aparuse si ea nici macar nu ii arunca vreo privire de parca nu ar fi existat. Si acum intreb si eu cum poti sa te numesti medic asistenta sau mai stiu eu ce si sa nu iti pese de ceea ce se intampla im jurul tau de oamenii pe care ai juat ca ai sa ii pretuiesti si sa ii ajuti la nevoie. La ce mai e valabil Juramantul lui Hipocrate daca nimanui nu ii mai pasa decat de bani. Si la ce vor salariile care le au daca nu pot sa faca nimic.
               Pur si simplu suntem inconjurati de niste incompetenti care viseaza doar bani si atat in rest nu le mai pasa de nimic altceva. Asa ca data viitoare cand mai aud pe cineva sa am incredere in sistemul medical din romania sincer va spun ca am sa il scuip in ochii (scz de expresie dar asa e) si am sa merg mai departe. Asta e niciodata nu are sa se schimbe nimic in Romania si nici nu are sa ne fie mai bine. Pana tura viitoare ce sa spun va urez sanatate ca sa nu aveti nevoie de doctori fiindca poate va semnati sentinta la moarte cine stie nu. Ceau ceau

Un comentariu:

  1. Nu putem să generalizam că nu ne ajuta deloc. Cunosc medici care își fac bine treabă și fără să primească ceva, nici macar o atenție. Adevărat, cei mulți așteaptă, dar asta și pentru că i-am învățat noi, deci e și vina noastră. Uite un exemplu: medicul meu de familie. Mama nu se duce la ea pentru că i-am intrat în cap că trebuie să ii de-a ceva de cate ori se duce. Eu mă duc la ea doar cu un zâmbet și atât. E un medic foarte bun specializat mai mult pe pediatrie, deci și nepotul meu merge la ea. Nici sora mea nu ii duce nimic când trebuie sa il consulte pe cel mic.
    Un alt exemplu? Medicul care a operat-o pe sora mea săptămâna trecută. Un om excepțional, a refuzat orice, n-am vrut sa primeasca nimic. A operat-o și i-au dat drumul acasă după 3 zile.
    Sunt in asentimentul tau când vine vorba de sistemul medical, e unul din cele mai proaste sisteme din Europa care face parte din categoria lucrurilor care nu merg bine la noi in tara, dar nu putem generaliza. E drept că nu se face primăvară cu o floare, însă nu putem ignora acea floare pentru că tocmai ea ne da speranta că va fi mai bine. Keep up! Bine, asta e indemn și pentru mine și pentru ce mă așteaptă cat de curând.

    RăspundețiȘtergere