miercuri, 6 iunie 2018

Carti

                    Sau mai bine zis cartile care mi-au marcat copilaria. Tinand cont ca in perioada copilariei am fost un copil foarte retras si singuratic (si daca stau bine si ma gandesc nici acum nu sa schimbat nimic) am citit foarte mult. poate ca ar parea o nebunie dar citesc de la 5 ani si prima povetse pe care am reusit sa o citesc vreodata cap coada a fost "Jack si vrejul de fasole" pe care nu mai stiu in cat timp am terminat-o dar a fost prima mea poveste cap coada. Urmata de "Capra cu trei iezi" si inca o poveste care ma impresionat foarte mult dar pe care din pacate nu mai stiu cum se numea tot ce mai stiu este ca era cu un copil crescut de ursi care a ajuns un mare talhar si restul sa pierdut in neant.
                     Asta e odata cu varsta uitam foarte multe lucruri dar sincer si cred ca este valabil pentru toata lumea primul lucru facut penrtu prima data indiferent de ce a fost nu se va uita niciodata. Asa ca eu imi tin minte prima poveste citita. Dupa au urmat multe povesti iar apoi carti intregi si multe nopti nedormite, multe lumi de explorat si foarte multe de invatat. Am plans am ras am fost ucis de mii de ori am urmarit indieni am explorat jungle si cate si mai cate. Dar niciodata nu am sa uit cateva carti care mie mi-au marcat copilaria carti care poate ca ma-au invatat sa trec peste foarte multe lucruri in viata.
                    Nu pot sa le spun intr-o anumita ordine fiindca fiecare in felul ei e superba cu toate ca sunt cu copii necajiti fiecare din ele asa ca am sa le enumar aleatoriu fara vreun clasament anume. Si ar fi asa "Singur pe lume" de Hector Malot carte pe care am citito de mai multe ori de cat pot sa imi aduc aminte si pe care am recitito in aceasta iarna in anumite momente mai grele si care mi-a readus viata pe fagasul normal ca sa zic asa. Nu am sa dau detalii despre ele poate in felul acesta fiecare le va citi daca nu au facut-o pana acum si cine stie si lor li se vor parea la fel de bune ca si mie. To ce post sa zic este ca Sufletel este poate unul din personajele superbe din aceasta carte.
                      Urmatoarea ar fi "Calatoriile lui Nils Holgersson prin Suedia" o carte care te poarta prin multe multe peripeti si povesti in intreaga Suedia calare pe spinarea unui gascan domestic. Aceasta cred ca ar fi si una din cele mai cunoscute carti din cele care ma-au impresionat. Iar faptul ca din un zanatic ca sa spunem asa poti ajunge si un om bun arata ca oricine se poate schimba indiferent de ce sa-ar crede. Ar mai fi si "Oliver Twist" care la fel ca si Remy din singur pe lume e un copil singur si orfan care prin propriile forte trebuie sa se descurce intr-o lume unde nimeni nu iti vrea binele sau cel putin in conceptia lor toti cred ca fac un bine dar cititi cartea si poate o sa imi dati sau nu dreptate cine stie fiecare citeste si vede lucrurile in felul lui nu.
                          Si bineinteles nemuritoarea si vesnica carte citita si rascitita si rupta de mii de ori "Mizerabili" carte care pana la urma arata mizeria si toate nedreptatile vietii. Aceasta este o carte la care revin de foarte multe ori cu ceea mai mare placere si este una din cele mai buna poate din toate timpurile cel putin parerea mea. O carte care orice cititor  avid trebuie sa o citeasca cel putin odata in viata o carte ccare poate fi schimbatoare de conceptii de gandire si multe altele dar cum am spus depinde de fiecare cum vede si cum precepe ceea ce citeste. Pana la urma ceea ce mie mi se pare superb de neuitat si de revenit la ea din cand in cand.
                        Si sa nu uitam de celebrele si nemuritoarele povesti de Andersen si Grimm, sau cartile de aventura ale lui Karl May carti care te transfera in vestul salbatic sa te simti un indian carti care pot sa spun ca sunt cele mai bune carti de aventura scrise vreodata si bineinteles sa ii dam regelui ce e al regelui de Jules Verne carti care pe mine ma-au facut sa devin un mare iubitor de SF prima carte citita de la el fiind "20000 de leghe sub marii". Asa ca da sunt fascinat de carti de la o varsta extrem de frageda iar in copilarie abia asteptam sa ajung mare sa imi cumpar carti iar acum pot sa decalar ca acest vis este implinit cu varf si indesat. Iar pentru aceasta pasine pot sa multumesc doar la doua persoane mamei pentru ca a fost langa mine si ma invatat sa citesc si tatalui fiindca cumpara carti pe care am reusit si eu sa le citesc la un moment dat, deci multumesc din suflet amandorura pentru aceasta nobila pasiune pe care mi-au insuflat-o pasine care ma dezvoltat si pana la urma ma dezvolta in continuare din toate punctele de vedere.
                      Deci cei care aveti copii si celor care veti avea si chiar si voua puneti mana si cititi si astfel o sa va transformati fiecare zi intr-o intreaga aventura si explorare care nu se ma termina niciodata posibilitati sunt infinite depinde doar de voi ce doriti sa explorati . Lectura placuta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu