luni, 4 iunie 2018


DE CE

                   O intrebare care ne mananaca zilele de cand suntem mici si pana murim. Am nepotica care a ajuns acum la perioada cu aceasta intrebare si cine are copii stie ca e o intreaga nebunie cu de ce-ul asta. Adica mami de ce eu am ceva si tu ai altceva asta as aca exemplificare usoara sa nu mai zic de altele. Toti am avut cat am fost mici un de ce mare si lat care ne-a chinuit noptile si zilele pana la urma.
                 De ce-ul meu cel mare si lat a fost de ce ma-am nascut asa? De ce ma-am mai nascut daca tot ce fac e sa ma chinui? Sincer nici acum nu am gasit raspunsul al aceasta intrebare si mai mult ca sigur nu am sa il gasesc niciodata. De ce-ul care ma chinuie acum este De ce atata suferinta peste tot? Poate fiindca tot timpul unii  trebuie sa fie deasupra si alti acolo jos slugi si prosti o viata intreaga. Nu stiu raspunsul si nimeni nu il stie sunt multe intrebari care nu au raspuns dar asta e nu asta incercam sa facem ci doar incercam sa readucem la suprafata ceea ce de multe ori se uita sa fim oamenii.
                 De ce trebuie sa respectam reguli asta nu pot sa inteleg. Bine inteleg ca fara reguli am trai intr-o anarhie totala dar parca unele sunt facute doar sa ingradeasca, sa ne opreasca din a deveni mai buni. Inteleg la fel de bine ca unii trebuie sa fie sus si alti sa slugareasca dar totusi parca slugi sunt din ce in ce mai multe si nimeni nu face nimic sa schimbe ceva. Iar acum multi o sa sariti cu gura pai cum nu am facut, nu am iesit in strada si am aratat cine suntem. Sa fim seriosi oare ce sa schimbat legea se da pana la urma sub alta forma ca sa inchida ochii la prosti dar de dat se da fiindca sti cum e ei trebuie sa traisca noi sa fim acolo unde suntem.
              De ce trebuie neaparat sa purtam un anumit fel de imbracaminte la anumite serate dineuri si altele si da am o problema majora cu asa ceva. Frate daca cineva se simte bine si comfortabil intr-un anumit fel la ce trebuie sa schimbam acel cineva sa il facem ca noi, nu putem sa ii lasam caracterul si personalitatea intacta sa fie om. Nu trebuie sa fie cum zic alti altfel esti doar un mare nimic intr-o mare de papagali. Asa ca De ce-ul se transforma de multe ori in mult mai mult decat am crede, in ceva care te duce la si mai multe intrebari la si mai multe necunoscute. Dar pana la urma aceasta intrebare simpla pe care in copilarie o repetam la infinit mai tarziu ne defineste pe noi ca persoana si ca om.
          De ce-ul  ne deschide calea catre cunoastere cand suntem mici, catre dorinta de cunoastere si tot aceasta simpla intrebare are sa ne modeleze si are sa ne faca ceea ce suntem. Asa ca daca copilul are sa inceapa sa va bata la cap cu aceasta simpla intrebare nu disperati ci pur si simplu accepatti totul si raspundeti la cat mai multe intrebari fiindca astfel veti avea copilul pe care il doriti( asta fiind alta poveste pentru altadata adica cum greselile parintilor se rasfrang asupra copiilor).
               Pana atunci daca tot ma cititi si lasati comentarii din cand in cand astept sa imi lasati si cate un mesaj cu un subiect pe marginea caruia va-ar interesa sa debitez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu