luni, 4 iunie 2018


Efectul de turma 

            Sau felul in care oamenii se lasa manipulati fara sa isi de-a seama. Uni pana la urma nici macar nu isi mai dau seama ca sunt manipulati fiindca sunt atat de invatati si indoctrinati sa asculte de alti incat pur si simplu urmeaza ca prosti. Nimeni nu mai are persoalitate proprie sau nu mai gandeste singur ci asteapta ca totul sa vina de la alti. Dar in acelasi timp ne pricepem de minune sa criticam si sa dam cu parul fara macar sa gandim inainte. Si oare de ce facem  asta pana la urma, pai fiindca toata lumea face la fel si daca nu esti ca toata lumea daca nu te conformezi acestor reguli si manipulari esti marginalizat esti dat deoparte.
             Si oare unde se vede asta cel mai bine, care oare ar fi cel mai bun exemplu in ziua de astazi, pai ar fi facebookul care din pacate a devenit locul de joaca al manipulatorilor si al prostilor. Imi cer scuze daca supar pe cineva nu ca mi-ar si pasa pana la urma dar  de facebookul a atins limita prostiei omenesti si nu o spun fiindca nu am cont sau nu ii vad rostul dar asta se vede si se simte. Inteleg ca suntem generatia facebook cum mai vreti sa fiti numiti dar totusi sa nu mai fiti in stare sa ganditi pentru voi insiva sa va lasati ghidati de unul care se crede mai destept si pana la urma chiar e asta e culmea prostiei omenesti.
             Am ajuns ca niste roboti care ascultam de un program predefinit si care executam ceea ce ni se spune. Am ajuns chiar in punctul in care daca unul mai cu mot iti spune spanzurate ca asa e bine 1000 de zapaciti sar repede si fac acest lucru fiindca na asa e la moda. Nu pot sa va inteleg, 90 la suta bubuiti dar va gasiti sa dati sfaturi despre cum sa ne comportam, cum sa scriem, cum sa vb si nici macar nu ati terminat cele opt clase necesare sa va numiti destepti. Inteleg ca unul a zis sa ne strangem in Piata si sa facem galagie ca asa e bine si daca intrebai oamenii de ce sunt acolo nici unul nu stia sau cel mai sigur raspuns era ca au iesit si alti am venit si eu.  Adica ca pe vremea lui Ceasusescu vedeam o coada ne asezam si noi la ea. Este democratie dar traim tot in comunism.
             Asta e unele lucruri pur si simplu sunt intelese cu curul. Imi pare rau sa zic asta dar am ajuns o generatie de oamenii de care are sa se aleaga praful si pulberea fiindca ne lasam ghidati de ceea ce zice unul si altul care nu stiu cu ce se mananca supa si ne aduc la sapa de lemn. Acum daca eu nu ma conformez regulilor, nu scriu corect gramatical si nu sunt ceea ce se asteapta alti care e problema. Oare sa gandit cineva ca nu imi pasa. Ca pur si simplu mi se rupe de ceea ce se spune despre mine sau mai stiu eu ce. Eu nu pot sa fac parte din acest efect de turma si nici nu vreau iar daca din cauza asta sunt privit ca un paria sau ca un nimic atunci ce sa spun sanatate si multa multa fericire la cei care se conformeaza si care accepta acest efect. Ce sa va mai spun fratilor deschide-ti ochii ignorati regulile si traiti-va viata asa cum simtiti nu fiti prosti si va lasati ghidati de alti fiindca cand o sa regretati are sa fie prea tarziu.
          Pana atunci va las sa comentati in continuare ca sunt asa si pe dincolo si sa fiti voi mai destepti ca mine fiindca pana la urma eu atata pot atata stiu atata fac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu