duminică, 8 iulie 2018

Genii

                Nu mai aveam idee sa zicem asa despre ce sa scriu si daca tot am vazut un film despre genii de ce sa nu scriu si despre asa ceva. Nu am sa ma apuc sa dezbat ce si cum ci am sa vorbesc despre cum tot timpul ne-am batut joc de asemenea oamenii si cum dupa ce au murit la multi multi ani dupa au primit onorurile si respectul de care cat cau fost in viata au fost privati. Nu pot sa spun ca am cunoscut asemenea persoane la viata mea cu toate ca as fi dorit, bine timpul nu e inca pierdut dar sincer tot respectul meu pentru ei. 
               Poate ca cel mai cunoscut dintre toti omul pe care il cunoaste toata lumea ar fi Leonardo da Vinci unul poate din cei mai mari vizionari din toate timpurile si omul care a vazut tehnologia la care am ajuns acum de vreo 400 de ani. Submarine avioane si multe multe altele pana la urma de la el le avem sic at a fost in viata a fost declarat nebun si cate si mai cate si mai mai sa fie si ars pe rug din cauza convingerilor lui, iar acum la sute de ani de la moartea lui am reusit sa ii apreciem munca si sa vedem cine a fost si de ce cu adevarat. Ar mai fi si omul care a ajutat si poate chiar a terminat al doilea razboi mondial. Omul care a inventat calculatorul modern sau pc-ul cum il stim acum, Alan Turing.
              Da Alan Turing un om care a fost un geniu un om care a fost gay un om care la 40 de ani de la moartea lui in mizerie si uitat de lume a primit medalii, scuze din partea reginei si a populatiei Angliei si i-au fost in sfarsit recunoscute meritele aduse pentru grabirea sfarsitului celui deal doile razboi mondial. A fost un om senzationalc are dupa terminarea razboiului din cauza faptului ca a fost gay a fost denigrat si terminat din toate punctele de vedere lucru care a si dus la sinuciderea lui. Asa ca lui trebuie sa ii multumim pentru calculatorul modern si pentru ceea ce a facut pentru stiinta moderna. Sa vorbim si despre geniile de culoare neagra si ajutorul pe care l-au oferit americanilor si celor de la Nasa cand au ajuns pe luna.
              E bine de stiut ca da o femeie negreasa care era considerata in anii 60 un calculator uman si pentru cine nu stie in aceea vreme omul facea toate calculele fara ajutorul calculatorului sau a altceva, si culmea o femeie a fost si inca este considerata ceea mai buna matematiciana din toate timpurile femeie care face chair si la aceasta vreme adica 95 de ani calcule pentru care calculatorul cu toata puterea de procesare poate sta si ore intregi in cateva minute. Dar pentru a ajunge acolo unde a ajuns a durat si pentru ea o vesnicie si oare de ce. Fiindca niciodata nu stim sa apreciem geniile cand le vedem sau pur si simplu ne e frica de schimbarea pe care o pot aduce in viata noastra. 
             Exemple pana la urma sunt multe Bethoven geniul muzici, Picasso geniul picturi, Einstein omul care a schimbat fizica pentru totdeauna, Edison omul care ne-a schimbat viata prin inventarea becului fonografului si cate si mai cate si lista poate continua la infinit. Dar pana la urma toata lista asta de genii ajunge la un numitor comun toti au murit in mizerie si in mare parte uitati pana la un anumit punct cand cineva a revenit la ceea ce ei au demonstrat si eu creat si le-a vazut adevarata valoare. Oricum pana la urma fiecare om fiecare persoana in felul lui este u mic geniu doar ca este nedescoperit. Dar acum cel putin am si eu o mare multumire ca lucrurile sau schimbat in bine si de cand sunt descoperiti si pana mor lucru care la foarte multi se intampla mult prea devreme fara vreo explicatie logica. Respectul meu pentru ceea ce ei aduc si fac in lume pana la urma fara oameni ca ei nu am fi unde suntem si nu am trai cum traim. Iar asa ca de final daca se poate sa dau si eu un link cu uni dintre copii destepti ai lumii din timpurile moderne
             https://adevarul.ro/life-style/parinti/cei-mai-inteligenti-copii-lume-micutii-geniali-fac-parte-mensa-organizatia-celor-mai-destepti-oameni-1_554cbe58cfbe376e35fbf887/index.html
             Respecte pentru tot ceea ce faceti fiecare din voi in fiecare zi din viata fiindca toti impreuna formam un intreg si unul fara altul nu am ajunge niciunde niciodata.pana la urmatoarea reintalnirea aveti grija de voi ceau ceau si zile cat mai placute si interesante.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu